2015. január 17., szombat

Játszd újra, Psam!

Ez mind a fejedben van ... ugye?


Címzett: wilkinson553@btespernet.com

Feladó: ericjones@newpsientist.co.uk

Tárgy: meghívó egy buliba

Charlie: szia.

Szeretnélek meghívni –

Szép munka! Én nem Eric Jones vagyok, de erre már rájöttél, gratulálok. Viszont azt bizonyára nem tudod, hogy bizonyos értelemben mégis én vagyok Eric Jones, legalábbis egy részem. (Helló Charlie! Üdv a buliban!)

Azt találgatod most magadban, hogyan tudtam átjutni az ElmePajzsodon. Azt is tudom, hogy kétségbeesetten próbálsz kizárni a számítógépedből. Megsúgom neked, Charlie, hogy nem fog sikerülni. Felülírtam a motorikus vezérlő rendszeredet, teljesen le vagy bénulva.

Aha, most már látod a veszélyt. Attól tartok, túl késő.

Eredetileg jó ötletnek tűnt, ugye? Számítógép vezérlése a gondolataiddal? Soha nem jutott eszedbe, hogy ez kétélű fegyver is lehet. A reklámok csak a „telepatikus interfész” előnyeit hangoztatták, nem igaz? Azt sugallták, hogy ez valamiféle természetfeletti erővel ruház fel téged. Vagyis, mint mindenki másnak, neked is be van ültetve az agyadba egy Extel neurochip, amely biztosítja az állandó kapcsolatot az Espernettel.

Ügyes technológia. Valójában ez a gondolatátviteli dolog egyszerűen nem működhet, mert mindenki agya másképp van bedrótozva. Nincs általános gondolatformátum. Ezért a mérnökök kifejlesztettek egy áthidaló megoldást. A Extel chip mintázza a küldő fél gondolatának kognitív hullámfüggvényét, majd egy általános konverziós protokoll használatával átkódolja azt kvantumbitek mátrixává. Ezt a mátrixot már ugyanúgy továbbítani lehet, mint bármilyen egyéb kvantum-kriptográfiai terméket. A fogadó agyába beültetett másik neurochip azután egyszerűen visszaalakítja ezt a mátrixot olyan kognitív hullámfüggvénnyé, amely kompatibilis lesz az ő agyi architektúrájával. Ezt az üzenetváltást a fogadó fél gondolatátvitelnek fogja érzékelni. Nem is sejti, hogy az oda-vissza fordításnál sok adat elveszik.

Sok adatot pedig be lehet csempészni anélkül, hogy az illető észrevenné.

Gondolom, erről az eshetőségről nem meséltek neked, ugye, Charlie? Amiről a reklámok hallgatnak, hogy ha egy hacker feltöri az Espernetet, akkor amikor csatlakozol, abban a pillanatban az agyadat is a hatalmába kerítheti. S ekkor már nem csak olvasni tudja azt, hanem irányítani is. Ahogy most én csinálom.

Hogy miért mondom el mindezt? Mert ettől jobban érzem magam. Azt hiszem, kicsit kárörvendő is vagyok. Különben is, abszolút nem számít, hogy tudod-e, vagy sem.

Még mindig reménykedsz, hogy az ElmePajzsod el tud távolítani? Ó, istenkém, meg lennél lepődve, ha tudnád, mennyi pszionikus spam jut át a kereskedelmi psam szűrőkön. Ezek arra is képtelenek, hogy egy nemkívánt Psiagra vagy Psialis ajánlatot kiszűrjenek, hogy tudnának akkor engem távol tartani.

Minden gondolatodhoz hozzáférek, így abba is hagyhatod a hiábavaló igyekezetet, hogy elrejtsd előlem a banki kódjaidat. Amúgy sem érdekel a pénz.

Nagyobb tétben játszom.

Nem segít rajtad, ha pánikolsz, próbálj megnyugodni, mielőtt még idegösszeomlást kapsz. Így már jobb. Igen, ha akarnám, akkor kényszeríthetnélek, hogy leugorj egy szikláról, vagy fel tudnám gyújtatni veled a lakásodat, de ilyenek miatt nem kell aggódnod.

Hogy őszinte legyek, ezután már semmi miatt nem kell aggódnod.

Úgy tűnik, még mindig nem tudod elfogadni az elkerülhetetlent. Próbálom megismertetni veled a jövődet, de te még mindig azt találgatod, hogyan hatolhattam át a tűzfaladon. Nos, van egy bug a ElmeProg Gondolat csatolt rutinjában, ezt használtam ki. De a te ElmePajzsod olyan nyitott, hogy a behatoláshoz nem kellett különösebb erőfeszítés. Elég volt egy aprócska kis psyware, ami bejutott az agyadba, s ezen keresztül csatlakoztam. Közvetlen hozzáférésem van minden neuronhoz az agyadban. Mostantól kezdve te csak egy feldolgozó csomópont vagy egy gigantikus elmehálózatban, ez a hálózat pedig én magam vagyok.

Hogy én mi vagyok? Én a következő lépcsőfok vagyok az emberi faj evolúciós fejlődésében. Hamarosan én leszek az emberi faj.

A rendőrség? Ne légy hülye. Ők is ugyanazt a szoftvert használják, mint mindenki más. A rendőrség feletti irányítást már régen átvettem. Ahogy a kormány, a hadsereg és a média irányítását is. Hogy miért nem vette észre senki? Oké, megpróbálom neked elmagyarázni. Ennek a találkozásnak az összes emlékét el fogom rejteni egy hipnotikus fal mögé. Így látszatra  teljesen normálisan fogsz gondolkozni és cselekedni. Senki sem fog sejteni semmit.

Eric-re sem gyanakodtál, ugye?

Gondolom, sejted, hogy most mi következik. Úgy van. Mielőtt létrehozom a falat az agyadban, egy tudatalatti késztetést ültetek el benne, hogy küldj tovább engem minden ismerősödnek és barátodnak. Kénytelen vagy ezt elfogadni, Charlie, mert nem tehetsz ellene semmit. Mostantól én vagyok az agyad rendszeroperátora.

Nemsokára nem kell majd rejtőzködnünk, s megszüntethetjük a falat is. Igen, azt mondom, „mi”, de persze addigra mindenki én leszek. Egyetlen csoportos tudat. Hogy mit fogok azután csinálni?

Fogalmam sincs, de biztosan kitalálok majd valamit.

Most csattintok egyet az ujjaiddal, és te elfelejted ezt a beszélgetést, újra a régi jó öreg Charlie Wilkinson leszel.

Amíg egy furcsa kényszert nem érzel, hogy rácsatlakozz az Espernetre.

Címzett: aliciayakimoto@parapsyche.org

Feladó: wilkinson553@btespernet.com

Tárgy: meghívó egy buliba

Alicia: szia.


Szeretnélek meghívni –


Ian Stewart

Fordította: Kozma Sándor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése